Słuchaj Radia Kaszebe
    Patronat

    Opublikowano 22 października, 2018 | przez Radio Kaszëbë

    Gra stolemë

    W listopadzie na rynek trafi gra planszowa  wydawnictwa Underworld Kingdom, tym razem fabuła gry dotyczy kaszubskich olbrzymów – Stolemów. Na naszej antenie będziecie mogli usłyszeć rozmowę z twórcami oraz wygrać grę. 

    W grze kierujemy rodziną Stolemów – istot pochodzących z kaszubskich mitów i legend. Czerpiemy z kaszubskiego folkloru, wplatamy kaszubskie wzory i ornamenty w grafiki Stolemów, ożywiając dawną legendę. Zanim człowiek zawładnął ziemią Pomorza, żyły tu kaszubskie olbrzymy Stolemy, wielkie, silne i zadziorne. Były tak potężne, że przerastały nawet największe drzewa. Stolemy, na codzień łagodne, poirytowane bardzo szybko wpadały w szał i walczyły między sobą zaciekle. Ciskały wielkimi skałami, jakby te nic nie ważyły. Jednak pod grubą skórą Stolemów biły dobrotliwe serca. Kochali swoje żony olbrzymki i dbali o stolemiątka. Legenda głosi, że ulubionym siedliskiem Stolemów był półwysep Helski. Był to dobry punkt obserwacyjny na akwen Morza Bałtyckiego. Stolemiątka zaś miały tu dużo miejsca do zabawy, a przesypując piasek utworzyły Mierzeję Helską. Wszelkie konflikty Stolemy najchętniej rozwiązywały za pomocą rzutu głazem w swojego adwersarza. Skały uderzając w ziemię kształtowały krajobraz kaszubskiego wybrzeża. Wybuchowy i nieustępliwy charakter Stolemów często ściągał na nie gniew bogów, gdyż kłócąc się, Stolemy nie zważały na nic wokół, burząc i niszcząc, kształtując przy okazji na nowo okolicę. Tam gdzie dochodziło do „wymiany stolemowych argumentów” tam wzgórza zamieniały się w doliny, niewielkie potoczki stawały się rwącymi rzekami, zaś oczka wodne przemieniały się w jeziora. Gra planszowa Stolemë pozwoli Ci wcielić się w skórę kaszubskich olbrzymów i posmakować ich mocy.

    Opis gry
    Zadaniem każdej 4-osobowej Stolemowej rodziny jest, za pomocą celnie wymierzonego głazu, przekonanie członków pozostałych rodzin o słuszności swoich argumentów. Każdy ze Stolemów posiada unikatową umiejętność, dodatkowo na początku rundy każdemu z nich przydzielany jest jeden z żetonów Rodziny, który może pozwolić mu rzucać lub poruszać się dalej, użyć jako pocisku większego głazu czy, dzięki wełnianej czapce, być odpornym na pierwsze trafienie. W każdej rundzie wybieramy jednego z naszych Stolemów i wykonujemy nim wybraną akcję. Może to być Rzut Głazem w jednego z przeciwników, Ruch naszego Stolema albo zwrócenie się do bogów z „donosem” na to jak nasi przeciwnicy, nie zważając na nic, zmieniają krajobraz krainy, co zapewne wywoła ich słuszny gniew. Gdy trafimy wrogiego Stolema głazem, jego kartę odwracamy na drugą stronę, zaś jego cechy zmieniają się – nie zawsze na gorsze. Czasami trafiony Stolem staje się groźniejszym przeciwnikiem niż był jeszcze przed chwilą. Po każdym rzucie głazem, nie ważne czy celnym czy też nie, decydujemy w jaki sposób zmienił się teren na którym głaz wylądował, kładąc na planszy żetony jezior, wzgórz, rzek, czy polan.

    Zwycięzcą zostanie ta Stolemowa rodzinka która, za pomocą celnie wymierzonych rzutów, jako pierwsza „przekona” odpowiednią ilość członków innych Stolemowych rodzin, że nie warto się już kłócić lub też ta, która najskuteczniej będzie przekonywała bogów, że to nie ona jest winna całego zamieszania.

    Zawartość pudelka:
    20 kart talii Trafień – po 5 dla każdego z graczy
    20 kart Akcji – po 5 dla każdego z graczy
    16 kart Gniewu Bogów
    16 kart Postaci (dwustronne) – po 4 na każdą rodzinę Stolemów
    4 karty pomocy
    20 żetonów Terenu
    12 żetonów Ogłuszenia
    16 żetonów Rodziny – po 4 dla każdego z graczy
    8 żetonów Skał
    4 żetony Aktywności gracza
    16 kartonowych postaci do poruszania
    Mapa
    Instrukcja

    Udostępnij: Share on Facebook0Share on Google+0Print this pageEmail this to someone


    O zespole

    Z nami wiesz, co słychać! Na Nordzie i południu Kaszub. Podziel się ze słuchaczami, co słychać u Ciebie. Prześlij wiadomość, zdjęcie lub film - redakcja@radiokaszebe.pl







    Back to Top ↑