PKP PLK wybrały już wykonawcę projektu oraz robót swojej części „bajpasu kartuskiego”
Dziennikarz S. Bartosik, 11 grudnia 2020
Spółka Polskie Linie Kolejowe wybrała wykonawcę swojej części tzw. bajpasu kartuskiego.
Kolejowy objazd ma być gotowy do końca 2022 roku. Zapewni dojazd pociągami z Kartuz i okolic do Gdańska podczas modernizacji linii nr 201. Dokumentację projektową oraz prace budowlane wykona konsorcjum spółek PHU Rajbud oraz Torhamer za 91 i pół mln zł netto. Zmodernizują około 9-kilometrowy odcinek linii 229 oraz wyremontują 7-kilometrowy odcinek linii 234, na których przywrócona zostanie prędkość pociągów pasażerskich do 80 km/h. Przebudowane zostaną perony w Gdańsku Kokoszkach, Leźnie, Starej Pile i Żukowie Zachodnim. W Starej Pile powstaną nowe rozjazdy oraz dodatkowy tor, umożliwiające sprawne mijanie się pociągów. W ramach opcji dla wykonawcy robót przewidziano budowę mijanki także w Gdańsku Kokoszkach. Umożliwi to utrzymanie dotychczasowej częstotliwości kursowania pociągów z Gdańska do Kartuz i z powrotem, czyli co 60 minut w obu kierunkach. Oprócz remontu torów i peronów trzeba odbudować półtorakilometrowy odcinek linii nr 234 między gdańskimi przystankami Kokoszki i Kiełpinek. Tym zajmie się Pomorska Kolej Metropolitalna przy współpracy z miastem Gdańsk.
Na ogłoszony przez PKM przetarg wpłynęły oferty czterech firm.