W Gdańsku na Spacerowej będą buspasy i dodatkowy prawoskręt do obwodnicy
Dziennikarz S. Bartosik, 5 sierpnia 2025

Buspas na Spacerowej w Gdańsku powstanie, ale w żadnym z rozważanych wcześniej, dwóch wariantów
Władze miasta zdecydowały się na utworzenie ciągłego buspasa w kierunku Oliwy oraz częściowego w stronę Osowej – od rejonu Renuszewa do węzła Osowa. – To wynik analiz technicznych oraz konsultacji z mieszkańcami obu dzielnic – podkreśla zastępca prezydent Gdańska Piotr Grzelak.
– Znaleźliśmy trzecie rozwiązanie z tych wszystkich, które pierwotnie sobie zakładaliśmy, wydyskutowane i wstępnie zaakceptowane przez obydwie rady dzielnic i liderów środowisk poszczególnych dzielnic.
– Nowy układ skróci przejazd autobusów przez Spacerową z dwudziestu kilku do ośmiu minut – zapowiada Tomasz Wawrzonek z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. Jak mówi, to m.in. dzięki przedłużeniu dwupasowego odcinka w kierunku Osowej do łącznicy z Obwodnicą Trójmiasta.
– Dzięki realizacji tego stosunkowo krótkiego odcinka poprawiamy ogólną przepustowość ulicy Spacerowej, a co za tym idzie odsuwamy korek, który sięga często do ulicy Opackiej wyżej, pozwalając autobusowi w ruchu ogólnym sprawnie dojechać do buspasa, który będzie się pojawiał przy leśniczówce Renoszewo. Dzięki temu uzyskujemy czas przejazdu w jedną i w drugą stronę autobusu w szczycie popołudniowym na poziomie 8 minut, co myślę, że w stosunku do stanu obecnego jest istną rewolucją.
Koszt całej inwestycji na Spacerowej szacowany jest na 90 mln zł. Ponad 40% tej kwoty władze miasta chcą pozyskać z Funduszy Europejskich dla Pomorza. Dokumentacja dla tego projektu ma być gotowa na początku 2027 roku.