Możemy odstąpić od niekorzystnej umowy – przypomina seniorom policja i UOKiK

Dziennikarz , 21 stycznia 2019

Trwa akcja “Seniorze, nie da się oszukać”. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Policja, ZUS i KRUS uczulają starsze osoby, aby nie oddawały oszczędności podejrzanym firmom handlującym m. in. garnkami, pościelą, czy urządzeniami medycznymi.

– Problemem jest to, że osoby oszukane wstydzą się zwrócić o pomoc – mówiła na naszej antenie oficer prasowa sopockiej policji Lucyna Rekowska.

Należy także uważać na firmy oferujące niższe rachunki za prąd, gaz czy telefon. Często nieuczciwie sugerują one, że są dotychczasowym dostawcą usług. Możemy odstąpić od umowy w terminie do 14 dni, jeśli podpisaliśmy ją w domu, bądź na pokazie. Kiedy podpisaliśmy niekorzystną dla nas umowę, na przykład na bezpłatnym pokazie, bądź u siebie w domu, możemy zadzwonić na infolinię konsumencką, numer 801 440 220. Gość porannej audycji Lucyna Rekowska podkreślała też, że Sopot, jako miasto seniorów jest miejscem częstych oszustw. Przypomina, że policja nigdy nie prosi o przekazanie pieniędzy. Kiedy zadzwonił do nas ktoś podający się za funkcjonariusza policji, czy przedstawiciela banku i oczekuje oddania pieniędzy, niezwłocznie powinniśmy poinformować prawdziwą policję. Powinniśmy także uczulać starszych członków rodziny i sąsiadów na czyhające na nich niebezpieczeństwa.

Rozmowa z gościem jest dostępna na stronie radiokaszebe.pl.

Klëka Radia Kaszëbë, 21.01.2019


Głosy słuchaczy

Twój głos

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany. Wymagane pola są zaznaczone *



The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.


Current track

Title

Artist

Wybierz jeden z adresów: