Od 1 stycznia wnioski o „500+” tylko elektronicznie i do ZUS
Dziennikarz S. Bartosik, 20 grudnia 2021
Zmiany w realizacji programu „Rodzina 500+”. Od początku roku to Zakład Ubezpieczeń Społecznych będzie przyjmował nowe wnioski o świadczenia i je realizował.
Natomiast gminy będą kontynuowały wypłaty już przyznanych świadczeń do końca maja 2022. Pobierający „500+” nadal powinni kontaktować się z pracownikami gmin i nie muszą składać nowych wniosków. Jednak rodzice, którzy nie mają prawa do świadczenia, by je nabyć od 1 stycznia do 31 maja muszą złożyć wniosek elektronicznie do ZUS. Będzie go można przesyłać przez Platformę Usług Elektronicznych ZUS, portal Empatia lub przez bankowość elektroniczną. Ustalanie uprawnień do świadczenia wychowawczego oraz jego wypłatę od 1 stycznia przejmie ZUS. Wszystkie pisma, informacje i decyzje będą przekazywane elektronicznie na PUE ZUS i będą tam dostępne dla zalogowanych klientów.
Sam sposób wypłaty świadczenia „500+” również się zmieni. Będzie wypłacane wyłącznie bezgotówkowo na wskazany przez wnioskodawcę numer rachunku bankowego.