Parkingi przy marketach pod lupą UOKiK
Dziennikarz S. Bartosik, 28 lutego 2020
Parkingi przy marketach pod lupą Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Wszczęto postępowanie wyjaśniające w odpowiedzi na ponad sto sygnałów dotyczących parkingów przy sklepach Biedronka i Aldi.
Chodzi o miejsca, gdzie parkowanie przez pierwszą godzinę czy półtorej jest bezpłatne, ale i tak trzeba pobrać z parkomatu bilet i umieścić go za przednią szybą samochodu. Ze skarg konsumentów wynika, że brakuje rzetelnej informacji o zasadach korzystania z parkingu, w wyniku czego jego zarządca nalicza wysokie opłaty wynoszące 150 zł lub 90 zł.
– Konsument nie może być wprowadzany w błąd – mówi prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
Prezes UOKIK przygląda się działaniom firmy TD System i analizuje, czy nie naruszają one zbiorowych interesów konsumentów, co dałoby podstawy do wszczęcia postępowania właściwego. Na razie postępowanie wyjaśniające prowadzone jest w sprawie, a nie przeciwko konkretnemu przedsiębiorcy. Nie wykluczone są też kolejne działania dotyczące także parkingów przy innych sieciach.