Port Gdynia ma przyjmować największe statki
Dziennikarz S. Bartosik, 5 lipca 2019
Do Portu Gdynia będą mogły zawijać największe statki pływające po Bałtyku – po pogłębieniu kanałów i przebudowie nabrzeży. Podpisano umowę z firmą, która opracuje projekt budowlany i wykonawczy.
Dokumentacja ma powstać w 40 tygodni i będzie dotyczyła akwenów wewnętrznych Portu Gdynia. Uzupełnieniem inwestycji będzie pogłębienie toru podejściowego przez gdyński Urząd Morski. Dzięki temu zwiększy się konkurencyjność portu w rejonie Morza Bałtyckiego i w Korytarzu Bałtyk-Adriatyk.
Pogłębienie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia umożliwi zawijanie statków o długości do 400 m, szerokości do 58 m i zanurzeniu do -15 metrów. Trzeba też zabezpieczyć i przebudować nabrzeża.
– Przez cały ten czas będziemy obsługiwać przypływające jednostki – podkreśla Grzegorz Dyrmo, wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A.
Całkowity koszt pogłębiania toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia wraz z przebudową nabrzeży jest szacowany na blisko 557 mln zł. Pozyskano już na ten cel 273 mln zł unijnego dofinansowania. Prace mają się zakończyć do 2023 roku.