Zakończył się remont stacji Gdynia Port
Dziennikarz S. Bartosik, 28 października 2024
Mniej ciężarówek, a więcej pociągów towarowych może jeździć do portu Gdynia. Zakończyła się kolejowa inwestycja warta netto 1 mld 900 mln zł – informuje PKP PLK
Stacja Gdynia Port może teraz przyjąć najdłuższe składy, już nie półkilometrowe lecz o długości 750. metrów. Mogą to być też pociągi najcięższe, o nacisku 22 i pół tony na oś. Na terenie stacji powstała największa głowica rozjazdowa w kraju, „spinająca” 39 torów. Zbudowano też 115 km nowych torów i 359 rozjazdów. Przepustowość linii do gdyńskiego portu poprawiły też dwie nowe nastawnie. Powstały dwa wiadukty, wyremontowano most na rzece Chylonce oraz wybudowano 13 podziemnych zbiorników retencyjnych.
Prawie 43% kosztu inwestycji strategicznej dla gospodarki Polski i tej części Europy pokryło unijne dofinansowanie z instrumentu finansowego “Łącząc Europę”.
TagiGdynia