40 tysięcy za handel nieprawdziwymi recenzjami w internecie
Dziennikarz S. Bartosik, 2 marca 2023
Taką karę nałożył prezes UOKiK na Agencję City Damian Trzciński z Poznania.
Umieszczane przez przedsiębiorcę opinie wprowadzały konsumentów w błąd co do reputacji firm oraz oferowanych przez nie produktów i usług. Są też zarzuty za podobne praktyki wobec firmy J&J Jakub Brożyna z Rzeszowa. – Opinie i recenzje publikowane w internecie mają wpływ na nasze decyzje – zwraca uwagę Tomasz Chróstny, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Zmiany prawne umożliwiają pociągnięcie do odpowiedzialności nie tylko firm oferujących nierzetelne opinie. Dotyczy to także dużych przedsiębiorców branży e-commerce, którzy nie chronią dostatecznie konsumentów przed fałszywymi opiniami na prowadzonych przez siebie portalach. Szerokie działania w tym zakresie Prezes Urzędu zaplanował na II kwartał tego roku.