PKP PLK przymierzają się do poprawy przepustowości na linii kolejowej Reda – Hel
Dziennikarz P. Szëca, 3 listopada 2025

Kolej na początek Polski. Polskie Linie Kolejowe przygotowują się do następnej inwestycji na trasie do Helu
Ogłoszono przetarg na przygotowanie dokumentacji projektu poprawy przepustowości linii Reda-Hel na odcinku z Władysławowa do końca półwyspu. Po modernizacji tego korytarza czas na budowę mijanek umożliwiających zwiększenie liczby pociągów na jednotorowej trasie. – Powstanie też nowy peron we Władysławowie – mówi rzecznik prasowy spółki PKP PLK Przemysław Zieliński.
Planujemy m.in. budowę mijanek Hel Bór oraz Chałupy, poszerzenie peronu nr 1 i budowę nowego peronu nr 2 na stacji Władysławowo oraz budowę drugiego toru na odcinku Władysławowo – Władysławowo Port. We współpracy z samorządem, planowana jest także budowa przejścia podziemnego pod torami na stacji Władysławowo, zapewniającego dojścia na perony oraz łączącego budynek dworca kolejowego po stronie wschodniej z budowanym dworcem PKS po stronie zachodniej.
Dokumentacja ma być gotowa w 2028 roku, a rozpoczęcie prac uzależnione jest od pozyskania dofinansowania. Projekt wpisuje się w postanowienia „Paktu Kolejowego dla Pomorza” zawartego w ubiegłym roku między koleją, Ministerstwem Infrastruktury oraz Urzędem Marszałkowskim Województwa Pomorskiego.