W ciągu dwóch lat powstanie fragment toru dla tzw. „bajpasu kartuskiego”
Dziennikarz S. Bartosik, 23 grudnia 2020
Ponad 43 mln zł będzie kosztować tzw. bajpas kartuski na odcinku realizowanym przez Pomorską Kolej Metropolitalną. Dokumentację projektową i prace budowlane wykona gdyńska firma Torhamer. Właśnie podpisano umowę.
„Bajpas kartuski” to kolejowa trasa objazdowa z Gdańska do Kartuz przez Kokoszki i Starą Piłę, w śladzie dawnych linii kolejowych nr 234 i 229. – Powstaje by zminimalizować utrudnienia dla pasażerów podczas przygotowywanej przez Polskie Linie Kolejowe elektryfikacji i budowy drugiego toru na linii Gdynia – Kościerzyna – Bydgoszcz – wyjaśnia wicemarszałek województwa pomorskiego Leszek Bonna. Prace przy „bajpasie kartuskim” podzielono na dwie części. PKP PLK zrewitalizuje istniejącą linię z Glincza do Gdańska Kokoszek. Natomiast samorządowa spółka we współpracy z miastem Gdańsk odbuduje półtora kilometra toru z Kokoszek do Kiełpinka. – Tę możliwość przewidziano przy budowie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej – podkreśla prezes PKM Grzegorz Mocarski. Tor dla „bajpasu kartuskiego” ma powstać w ciągu dwóch lat. Podpisanie umowy to kolejne, ważne wydarzenie dla PKM i Samorządu Województwa Pomorskiego. Spółka ogłosiła przetarg na wykonawcę elektryfikacji linii PKM wraz z budową przystanku Gdańsk Firoga.
Dodatkowo na przełomie roku planuje ogłosić przetarg na Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe nowego, dużego projektu PKM Południe.