Cztery firmy chcą wybudować należący do PKM fragment „bajpasu kartuskiego”
Dziennikarz S. Bartosik, 24 sierpnia 2020
Jest czterech chętnych na zaprojektowanie i budowę tzw. „bajpasu kartuskiego” – poinformowała Pomorska Kolej Metropolitalna.
Chodzi o objazdową trasę kolejową, która pozwoli utrzymać sieć połączeń z Trójmiasta do Kartuz i Kościerzyny w czasie elektryfikacji i rozbudowy linii 201 Gdynia – Kościerzyna – Bydgoszcz. Realizację podzielono na dwa odcinki – między PKM oraz PKP PLK. Kolejowa spółka powołana przez samorząd województwa ma we współpracy z Gdańskiem odbudować blisko półtora kilometra toru na odcinku PKM Gdańsk Kiełpinek do Kokoszek. Przeznaczono na ten cel prawie 57 mln zł brutto. Po otwarciu ofert w przetargu na projekt i budowę te szacunki przekroczyła tylko jedna z czterech propozycji. Zostaną one teraz poddane szczegółowej analizie. Zwycięzca przetargu będzie miał dwa lata na wszystkie prace pozwalające na użytkowanie nowej linii kolejowej.
Oprócz odbudowy toru na odcinku PKM na wykonanie tzw. „bajpasu kartuskiego” składa się też modernizacja około 15 km istniejącej linii Kokoszki – Stara Piła – Żukowo – Glincz. To zadanie zrealizuje spółka PKP Polskie Linie Kolejowe.