Pociągi mają dojeżdżać w miejsce planowanej elektrowni jądrowej Lubiatowo – Kopalino
Dziennikarz S. Bartosik, 23 czerwca 2022
Umożliwi to inwestycja, do której przygotowuje się spółka PKP Polskie Linie Kolejowe.
Ogłoszono przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej, w tym koncepcji dwóch wariantów przebiegu trasy. W obu trzeba zmodernizować fragmenty linii 230 i 229 oraz zbudować nowe. Pierwsza opcja to remont odcinków Wejherowo – Garczegorze i Lębork – Garczegorze, budowa linii z Choczewa do elektrowni i łącznicy w kierunku Lęborka. Drugi wariant obejmuje remont linii Wejherowo-Choczewo z budową nowych odcinków, remont połączenia Lębork – Łeba, budowę linii z Choczewa przez elektrownię do stacji Steknica i łącznicy w kierunku Łeby. Na wykonanie dokumentacji wykonawca będzie miał 27 miesięcy od podpisania umowy. Nowe połączenie to nie tylko dostęp do planowanej elektrowni.
W zależności od wybranego wariantu oznacza powrót pociągów pasażerskich na nieczynną linię nr 230 albo stałe połączenia na linii nr 229, wykorzystywanej teraz w sezonie letnim.