Wnioski o świadczenie „Dobry Start” tylko elektronicznie

Dziennikarz , 21 czerwca 2021

Program „Dobry Start” na nowych zasadach. Składanie wniosków będzie odbywać się tylko w formie elektronicznej, a obsługą w pełni zautomatyzowanego procesu zajmie się Zakład Ubezpieczeń Społecznych.

Zmiany wprowadza projekt rozporządzenia Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej przyjęty przez Radę Ministrów. Mają wpłynąć na redukcję kosztów obsługi programu. Oszczędności dla budżetu państwa mają wynieść około 488 mln zł.

Zmiany tej nie odczują osoby, które już do tej pory składały wnioski przez bankowość elektroniczną, PUE ZUS oraz portal Emp@tia. Teraz mają z nich korzystać wszyscy rodzice, którzy chcą otrzymać 300 zł jednorazowego wsparcia.

Przysługuje ono na dziecko uczące się w szkole do ukończenia 20. roku życia. Pomoc dłużej otrzymują uczące się osoby niepełnosprawne, bo do 24. roku życia. Świadczenie z programu „Dobry Start” można otrzymać raz w roku. Jest przyznawane bez względu na dochód.

Elektroniczne wnioski będzie można składać od 1 lipca do 30 listopada. 


Głosy słuchaczy

Twój głos

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany. Wymagane pola są zaznaczone *



The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.


Current track

Title

Artist

Wybierz jeden z adresów: