ZUS wprowadził udogodnienie dla przedsiębiorców
Dziennikarz S. Bartosik, 29 sierpnia 2019
Przedsiębiorcy mogą teraz sami tworzyć dokumenty z danymi ze swojego konta ZUS. Umożliwia to właśnie wprowadzona samoobsługa na profilach płatników składek na Platformie Usług Elektronicznych ZUS.
Pozwala ona na samodzielne tworzenie elektronicznych dokumentów z wybranymi danymi z konta – jak informacja o saldzie w ZUS, liczbie ubezpieczonych czy potwierdzenie, że jest się płatnikiem składek. Dotychczas by uzyskać takie potwierdzenie do przestawienia w urzędzie czy banku przedsiębiorcy musieli najpierw złożyć wniosek. Teraz sami tworzą dokument potwierdzony elektroniczną pieczęcią ZUS. Można go zapisać w formie pliku PDF, XML lub wysłać na dowolny adres e-mail. Przedstawiciel instytucji, w której przedsiębiorca złoży takie potwierdzenie, będzie mógł je zweryfikować on-line specjalnej wyszukiwarce.
W najbliższych miesiącach na Platformie Usług Elektronicznych pojawią się kolejne nowości, m.in. w zakresie formularzy A1 potrzebnych przy delegowaniu pracowników do pracy zagranicą, jak i rocznych rozliczeń składkowych. Dla lekarzy ZUS wprowadzi nowy, przyjaźniejszy kreator e-zwolnień.