ZUS wprowadził udogodnienie dla przedsiębiorców

Dziennikarz , 29 sierpnia 2019

Przedsiębiorcy mogą teraz sami tworzyć dokumenty z danymi ze swojego konta ZUS. Umożliwia to właśnie wprowadzona samoobsługa na profilach płatników składek na Platformie Usług Elektronicznych ZUS.

Pozwala ona na samodzielne tworzenie elektronicznych dokumentów z wybranymi danymi z konta – jak informacja o saldzie w ZUS, liczbie ubezpieczonych czy potwierdzenie, że jest się płatnikiem składek. Dotychczas by uzyskać takie potwierdzenie do przestawienia w urzędzie czy banku przedsiębiorcy musieli najpierw złożyć wniosek. Teraz sami tworzą dokument potwierdzony elektroniczną pieczęcią ZUS. Można go zapisać w formie pliku PDF, XML lub wysłać na dowolny adres e-mail. Przedstawiciel instytucji, w której przedsiębiorca złoży takie potwierdzenie, będzie mógł je zweryfikować on-line specjalnej wyszukiwarce.
W najbliższych miesiącach na Platformie Usług Elektronicznych pojawią się kolejne nowości, m.in. w zakresie formularzy A1 potrzebnych przy delegowaniu pracowników do pracy zagranicą, jak i rocznych rozliczeń składkowych. Dla lekarzy ZUS wprowadzi nowy, przyjaźniejszy kreator e-zwolnień.


Głosy słuchaczy

Twój głos

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany. Wymagane pola są zaznaczone *



The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.


Current track

Title

Artist

Wybierz jeden z adresów: