„Rozszerzenie komunikacji o jedną trzecią” – mówi Daniel Młynarczyk o zmianach w kursowaniu bezpłatnych autobusów w Kościerzynie
Dziennikarz S. Bartosik, 24 czerwca 2025

Koncepcję nowych rozkładów jazdy opracowano w oparciu o badania dotyczące liczby pasażerów czy rzeczywisty czas przejazdu
– Uwzględniono też postulaty mieszkańców wprowadzając komunikację na ulicę Wrzosowa i osiedle Poetów – opisywał na naszej antenie zastępca burmistrza Kościerzyny.
Postulaty, które zostały uwzględnione w tej koncepcji, które najbardziej wpłynęły na jej kształt i zmiany, to wprowadzenie komunikacji miejskiej na ulicę Wrzosową. Jest to rejon, gdzie w ostatnim czasie powstają kolejne obiekty handlowe i tam skupia się też duże natężenie ruchu mieszkańców, a także na osiedle poetów, to jest ulicy Adama Mickiewicza, Juliusza Słowackiego, Marii Konopnickiej.
Nie będzie natomiast bezpłatnych linii w rejonie ulic Jodłowa, Świerkowa i osiedla Za Lasem, bo nie ma tam odpowiedniej infrastruktury. Władze miasta zamierzają wrócić do tego tematu po modernizacji linii kolejowej 201 i połączeniu tunelem ulic Matejki i Św. Jana Pawła II. Natomiast lepsze powiązanie z rozkładem jazdy pociągów zapewni większa i regularna częstotliwość kursów.
Żeby dostosować rozkład jazdy do potrzeb w godzinach szczytu, to musimy zwiększyć częstotliwość i liczbę kursów i też doprowadzić do tego, aby ta częstotliwość była modułowa w rozkładzie jazdy na każdej linii, bo tego też oczekują mieszkańcy, np. żeby to odjazdy odbywały się przykładowo co 30 minut, żeby to było w równym takcie, co też taka komunikacja wtedy jest bardziej przyjazna dla mieszkańców.
Na bezpłatną komunikację w mieście Kościerzyna wydaje teraz 1 mln 600 tysięcy złotych. Rozszerzy ją od stycznia przyszłego roku dokładając około 500-600 tysięcy zł.
Rozmowy posłuchacie jeszcze na radiokaszebe.pl.