Nowe przepisy dają lepszą ochronę konsumentom

Dziennikarz , 5 stycznia 2023

Klëka Radia Kaszëbë 5.01.2022,6:55


Koniec z fikcyjnymi promocjami czy naciąganiem seniorów na pokazach połączonych ze sprzedażą. Z początkiem roku konsumenci zyskali nowe prawa.

Chroniące ich przepisy dostosowano do unijnych dyrektyw: Omnibus, Towarowej oraz Cyfrowej. Dodatkowo, z inicjatywy Prezesa UOKiK, wprowadzono regulacje mające ukrócić nieuczciwe praktyki na pokazach handlowych. – Nie można już na nich od razu ściągać należności czy zawierać umów finansowych – wyjaśnia Tomasz Chróstny. Przy zakupach on-line przedsiębiorca ma informować, w jaki sposób weryfikuje recenzje produktów i czy zamieszcza tylko pozytywne. Jeśli umożliwia wyszukiwanie ofert, musi powiadomić klientów o parametrach decydujących o kolejności pojawiania się wyników. Takich informacji mamy dostawać o wiele więcej. Przedsiębiorca, który ogłasza promocję lub wyprzedaż, oprócz ceny aktualnej musi podawać także najniższą z 30-u dni poprzedzających obniżkę. Zmiany dotyczą też zasad reklamacji, w tym wydłużenia terminu przedawnienia roszczeń do sześciu lat.

Przewodnik po nowych regulacjach zamieszczono na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.


Głosy słuchaczy

Twój głos

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany. Wymagane pola są zaznaczone *



The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.


Current track

Title

Artist

Wybierz jeden z adresów: