PKP PLK poprawia warunki obsługi podróżnych
Dziennikarz S. Bartosik, 3 lutego 2020
Wyremontowane perony, nowe tablice informacyjne i stojaki na rowery. Na poprawę warunków obsługi podróżnych w województwie pomorskim PKP Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły w ubiegłym roku 1 mln 200 tys zł.
Za ponad pół mln zł wyremontowano przejście pod torami oraz peron pierwszy w Starogardzie Gdańskim. Perony wyremontowano także w Pogorzelicach, Wejherowie Śmiechowie i Redzie Pieleszewo. Ponad 157 tys zł wydano na wymianę tablic z nazwami stacji, numerami peronów i torów. Nowe są m.in. w Gdyni Głównej i Łebie. Tablice wymieniane są na jednolite, z białymi napisami na granatowym tle. W województwie pomorskim wyjątkiem są stacje Gdańsk Główny, Gdańsk Oliwa i Sopot, gdzie ze względu na zalecenia konserwatora zabytków na tablicach są czarne napisy na białym tle.
Lepszy dostęp do informacji zapewniają też nowe gabloty z rozkładami jazdy oraz innymi, informacjami dla podróżnych. W ubiegłym roku na Pomorzu zamontowano ich blisko 50, m. in. na stacjach w Wejherowie, Chojnicach i Stogach Malborskich.
Listę inwestycji PKP PLK w poprawę obsługi podróżnych zamykają udogodnienia dla podróżnych dojeżdżających na stacje i przystanki rowerami. W minionym roku zamontowano 130 stojaków m.in. w Rumi, Malborku i Potęgowie.