Powstaną Punkty Obsługi Klienta sytemu FALA
Dziennikarz S. Bartosik, 17 stycznia 2022
Mają nas przygotować na uruchomienie pomorskiej FALI, czyli systemu rozliczającego podróże po naszym województwie. Punkty Obsługi Klienta powstaną w największych miastach. Jutro rozpocznie się montaż sprzętu informatycznego.
Fala ma zintegrować rozproszone systemy biletowe, tak by pasażer nie musiał kupować biletu u każdego przewoźnika wsiadając do autobusu, pociągu, tramwaju czy trolejbusu. Rozliczać się będzie na podstawie sygnalizowania swojej obecności w pojeździe za pomocą czytników kart czy mobilnej aplikacji. System ma być samoobsługowy, ale powstaną też punkty obsługi klienta. Będzie w nich można znaleźć pomoc przy założeniu konta, doładować je czy sprawdzić swoje dane. Punktów ma być na początek 20. Start w Ustce. Będą też m.in. w Gdańsku, Gdyni, Chojnicach, Miastku, Lęborku, Wejherowie, Rumi i Władysławowie. Spółka InnoBaltica prowadzi jeszcze w tej sprawie rozmowy z kilkoma miastami.
System FALA będzie uruchamiany etapami. W połowie tego roku zacznie działać mobilna aplikacja. A od przyszłego roku mają być dostępne kasowniki na przystankach kolejowych i pojazdach komunikacji miejskiej.