Trzy firmy są zainteresowane zarządzaniem rowerem metropolitalnym MEVO
Dziennikarz S. Bartosik, 15 maja 2020
Trzy firmy złożyły wnioski do udziału w dialogu konkurencyjnym dotyczącym roweru metropolitalnego Mevo. Prowadzone są też badania i analizy dotyczące organizacji systemu.
Jego operatorami chcą zostać: konsorcjum BikeU i Freebike, firma Marfina oraz Nextbike Polska. Oceny ich wniosków dokona komisja przetargowa złożona z przedstawicieli Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot, oficerów rowerowych Gdyni, Gdańska, Sopotu i Tczewa oraz specjalistów do spraw zamówień publicznych i prawników. Wybrane firmy zostaną zaproszone do rozmów, które potrwają przynajmniej do połowy lipca. Ich celem jest opracowanie rozwiązań spełniających wymagania użytkowników i samorządów.
Ostatnim etapem dialogu konkurencyjnego jest składanie ofert i wybór najkorzystniejszej z nich. Nowy system ma się składać się z minimum 4 tys. rowerów, z czego przynajmniej 25% stanowić będą pojazdy elektryczne, będące już w posiadaniu Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot. Większy nacisk ma być położony na relokację rowerów i rozproszenie punktów serwisowych oraz punktów ładowania baterii.
W systemie MEVO wypożyczono rowery ponad 2 miliony razy od 26 marca do 28 października ubiegłego roku. Zawieszono go po wypowiedzeniu umowy nierzetelnemu operatorowi. MEVO obejmuje 14 gmin, a kolejne zgłaszają chęć dołączenia – jak Wejherowo, Kosakowo czy Kolbudy.