UOKiK sprawdza nieautoryzowane transakcje
Dziennikarz S. Bartosik, 26 lipca 2021

Jak banki zabezpieczają pieniądze swoich klientów – sprawdza Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Chodzi o reklamacje związane z nieautoryzowanymi transakcjami.
Wezwania do przedstawienia wyjaśnień i przekazania dokumentów wysłano do 18 banków. Chodzi o sprawy związane z oszustami podszywającymi się pod pracowników bankowych infolinii, wykorzystujących fałszywe strony czy oprogramowanie szpiegujące. Właściciele bankowych kont tracą oszczędności i skarżą się do UOKiK. Na powiadomienie instytucji finansowej o kradzieży pieniędzy z konta mamy 13 miesięcy, ale najlepiej zrobić to jak najszybciej. Warto też od razu zmienić dane logowania do aplikacji bankowej oraz zastrzec kartę.
Sposoby oszustów można poznać w internecie na symulatorze stworzonym przez UOKiK we współpracy z Fundacją ProPublika.