Przebudowa linii kolejowej 202 za ponad 3 miliardy złotych
Dziennikarz P. Szëca, 17 września 2025

Ponad 3 mld 200 mln zł brutto będzie kosztować drugi etap przebudowy linii 202 Gdynia Chylonia – Lębork
W przetargu na zaprojektowanie i wykonanie prac Polskie Linie Kolejowe jako najkorzystniejszą wskazały ofertę spółki ZUE. – Dla poprawy przepustowości trasy wybudowane będą nowe tory – zapowiada rzecznik prasowy PKP PLK Przemysław Zieliński – powstaną także nowe przystanki w Rumi, Redzie, Wejherowie i Gościcinie, a reszta stacji będzie przebudowana.
Zapewnione zostaną wygodne dojścia także dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Postaną także nowe przystanki, które zwiększą dostęp do kolei w tej części województwa pomorskiego o nazwach Rumia-Biała Rzeka, Reda-Gniewowska, Wejherowo-Wschód, Wejherowo-Bolszewo, Gości-Cinno-Zielony-Dwór. Na tory będzie mogło wyjechać więcej pociągów. Lepszą przepustowość trasy i dojazdy do aglomeracji trójmiejskiej zapewnią drugi tor na odcinkach Gdynia-Chylonia-Rumia, Wejherowo-Lembork, oraz dwa tory tzw. aglomeracyjne na odcinku Rumia-Wejherowo jako przedłużenie linii kolejowej nr 250.
Po rozbudowie trasy Gdynia Chylonia – Lębork pociągi przyspieszą ze 120 do 160 km/h, a towarowe z 70 do 120 km/h. Podpisanie umowy z wykonawcą planowane jest na koniec tego roku, a zakończenie robót na rok 2029.